Tid til service

Kunden:

Jysk producent af fodermaskiner til husdyr

 

Brugere:

Serviceafdelinger 

Problem / Udfordring 

I dag foretages servicebesøg ud fra kalenderen, dvs. at der typisk bookes et besøg pr år. Udfordringen er, at det hos nogle kunder er for sjældent og for andre for tit. 

 

Løsning 

Vi opsamler data om kørte timer (driftstid) samt informationer om driftstider på motorer og snegle, strømforbrug og vibrationer på de primære motorer. Ud fra de opsamlede data, kan servicebesøg planlægges ud fra behov, ligesom der er bedre mulighed for at medtage de rigtige reservedele ved et servicebesøg

Teknisk:

  • Raspberry Pi med specifik sensor for problemet
  • Dataopsamling fra flere maskiner
  • Akummulering af data ved internetafbrydelse
  • Dataanalyse på tværs af maskiner
  • Geofencing
  • Udvikling af front-end til håndtering af kunder, profiler og enheder