E-book with focus on the use of IoT

Writing an E-book with focus on the use of IoTInfo 

During the last couple of months, we, at Techno-Matic, have been working on an e-book with the purpose of explaining the possibilities of IoT through some simple and concrete examples. One.  Frem for alt, så har e-bogen til formål at forklare mulighederne ved IoT gennem nogle enkle og konkrete eksempler. Man kunne måske tro at dette ville være en simpel opgave, men at lave den perfekte e-bog som giver et klart budskab uden en masse tekniske begreber, er en tidskrævende proces.

Dertil sagt, så har vi været hele registret af ideer vedrørende tekst, eksempler, billeder og grafik i gennem, for nu endelig at have vores færdige e-bog.

The development turned into a learning process 

Vi startede med at lave e-bogen som en guide til at forstå vores brug af IoT. Men vi lavede den også til at præsentere vores nye IoT platform. Denne ide arbejdede vi på i lang tid, inden vi indså, at vi måske i højere grad skulle rette vores fokus mod dem som ikke har en teknisk forståelse af teknologien. IoT er en abstrakt teknologi, som samtidig kan virke utrolig lige til. Selve teknologien bag er egentlig ikke vigtig for brugere at forstå. Men at kunne se de muligheder det giver virksomheder, kan være et effektivt værktøj i en branche præget af konkurrence.

På grund af vores valg om at formålet med e-bogen i stedet skulle være at formidle en abstrakt teknologi til brugere som på forhånd ikke havde kendskab til teknologien, måtte vi omstrukturere det meste af vores content. Det begyndte derved at blive en læringsproces for os selv, da vi var nødt til at kommunikere vores budskab i et andet sprog, end vi gør til dagligt. Derfor har vi også selv været udfordrede på vores kompetencer indenfor formidling. Men vi kan nu mærke at processen har gjort os stærkere.

E-bogen i sig selv er vi meget stolte af. Den illustrerer de budskaber som vi ønskede og samtidig har et let og overskueligt design. Den er for alle som ønsker større indsigt i IoT. Hvad end det er i forhold til problemstillinger indenfor for eksempel generel service eller reklamationsbehandlinger.

Now what?  

En ting som vi vil tage med os efter denne proces, er et klart fokus på, at alle ikke har den samme forståelse af mulighederne ved ny teknologi. Vi tager også med, at alle ikke besidder det samme fagsprog. Hos Techno-Matic arbejder vi med disse muligheder hver dag og forstår os derfor godt på de mange muligheder ved det. Disse muligheder har vi nu endelig fået formuleret på et fornuftigt sprog. Vi har derfor også set rigtig meget frem til at udgive vores nye e-bog.

Hvis du har lyst til at blive klogere på en af de førende teknologier, synes jeg du skal læse vores nye e-bog. Den giver et godt indblik i teknologien ved brug af konkrete eksempler og kundecases.

Har du nogle input til vores e-bog eller en god ide til et af vores næste projekter? Såhører vi gerne fra dig. Vi er altid på udkig efter nye muligheder og nyder altid af konstruktiv kritik.